killinger {{forumTopicSubject}}
Hvorfor lader mange mennesker deres mispiger avle bare for sjov, ja den skal prøve at være mor siger folk så, sikke noget pjat katten ved ikke hvad det er når den ikke har prøvet det.............Jeg har normalt ikke ondt i r.... af folk og deres katte, det må de selv om men her i efteråret har jeg taget 4 små killinger til mig over en periode på en mdr, folk smider dem simpelt hend ud når de ikke kan komme af med dem. For tiden har jeg to ikke helt små, Ole og Mads, der er ingen der vil have dem og internaterne ville heller ikke så ja jeg må beholde dem desværre, men hvorfor kommer der alle de uønsket killinger hvorfor???????? havde jeg ikke taget dem ind var de da død af kulde, men det var måske det folk ville have........ Jeg har en købt kat Garfield og resten er hittekatte, jeg kan jo ikke blive ved med at beholde dem vel selv om hjertet siger jeg skal........Kender i nogle eller ønsker i en stor killing må i gerne kontakte mig, men kun hvis det er blivende hjem og folk har kat eller har haft. De elsker hunde, børn og de fleste voksne mænd og kvinder, de er renlige og nogle forkælet banditter. De gamle hittekatte giver jeg ikke videre de bliver her. Håber ikke jeg har stødt nogle herinde måtte bare have det ud.........
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Du har rigtig mange tilhængere af din mening om den sag, mig selv incl..
Mine egne 2 katte har jeg fået pga andres uansvarlighed, min gamle var jeg plejemor for kattemor og 4 killinger, hvor mismor bare var blevet forladt da man fraflyttede hus og som så efterfølgende blev med killinger og endte på kattens Værn hvor jeg så hentede dem og plejede for Kattens Værn og efterfølgende fik vidrebragt kattemor til en ven, en killing til min morbror og en killing til mig selv (som jo så en hende på 5 år jeg har nu) de sidste 2 killinger kom sammen ud til en dame, det var en på KV der skaffede den sammenføring.
Min anden kat på 8 mdr. hun var blevet sat af ved min søsters arbejde ca 14 uger gammel.. Begge er verdens sødeste og kælne katte man kan ønske, og ville ikke være dem foruden.. Men hvor bliver man dog harm over andres lemfældighed med levende væsner, der findes rigtig mange historier om dårlige oplevelser med folks uansvarlighed med killinger både herinde og ude i den store verden..
Jeg håber du finder et dejligt hjem til dine hittekatte..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Min gårdsplads er blevet en affaldsspand for mange af områdets uønskede katte og killinger og det er efterhånden ikke så få endda. Værst er det dog, når de bliver smidt af på denne årstid.
Jeg får som opdrætter også killinger ind imellem. Ikke så ofte som jeg kunne tænke mig, men fordi jeg naturligvis beholder dem, der ikke bliver solgt. Det skal man være klar til, når man vælger at få et kuld. Også selv om kuldet er fra en huskat.
Nej der burde laves en lov, hvor man skal have en form for tilladelse til at få killinger i det hele taget.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Fik et kuld gudesmukke killinger under gode forhold og alle killinger blev solgt vaccineret og sundhedstjekket for en god sum penge (ikke at jeg tjente på det, men fik dækket maden, parringen og dyrlæge)
Min kat er indekat og kunne ikke drømme om at lade hende (eller fremtidige) fertile katte løbe rundt
Jeg har ikke det mindste imod at folk prøver at få et kuld killinger. Synes det er en af de mest fantastiske oplevelser.
Men kan ikke se grund til at lade sin udekat rende fertil rundt og lade hende få kuld på kuld på kuld uden at have kontrol over det. Det er denne ligegyldighed der er skyld i de mange vilde og uønskede katte vi har.
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 99
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Derudover kan jeg anbefale dig at handle kattegrus og kattemad på zooplus, der er penge at spare, du kan finde tingene og læse om dem på den danske side og så bestille og sparer yderligere på den tyske side
Links:
http://www.zooplus.dk/
http://www.zooplus.de/
aug 2007
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Gudskelov for kattene, at der er behjertede mennesker til.
Og Erna, du kender vel ikke tilfældigvis nogen, der kører fra Århus til din by? Jeg har nemlig nogle dåser kattemad i overskud, som dine katte måske ville synes om.
aug 2007
dec 2006
aug 2007
aug 2007
aug 2007
aug 2007
dec 2006
Og sikke da en dejlig kat!
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Og gid at der var (og bliver) regler for øremærkning for det er det eneste en fodervært kan se og derfor ser jeg chipmærkning som supplering.
Så er det noget forbandet svineri at avle killinger med det for øje at "det kunne da være sjovt at prøve".
Det kan godt være at det går godt for enkelte men for flertallet løber det løbsk og det ender med dumpning eller andre grusomheder fordi man ikke tager ansvar!
Derudover er det noget svineri at lade en fertil kat blive en fritløber, så kan der riiiigtigt avles katte der får en kummerlig tilværelse.
Jeg tager også kun skæbner til mig som enten ville ende som vildkat eller i bedste fald på dyrlægens bord...
Erna:
Jeg beundrer dig:)
aug 2007
mar 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 10
Jeg synes, det er direkte skammeligt, at folk mere eller mindre uhæmmet får killinger, når de ikke gør sig noget begreb om, om de er til at komme af med. De 4 af mine er fra internat, hvor jeg først havde dem (2 af gangen sammen med nogle andre) i pleje sammen med deres søskende og mor. I det ene kuld af 4 killinger og en mor var det kun 2 af killingerne, der egentlig var relaterede - de andre og moderen blev ført sammen, da killingerne var kommet ind efterladt helt selv - og moderen havde mistet sine egne killinger fordi hun var blevet efterladt ude med dem helt små. Andet hold var dog "intakt" - 4 killinger og deres rigtige mor. De var alle skide søde, så jeg vil tro, de blev behandlet godt, hvor de kom fra - bortset lige fra, at de blev efterladt i en kasse på en rasteplads...
En dag, jeg var oppe på internatet, fortalte en ældre dame, at hun lige havde slået sin kats killinger ihjel lige som de var blevet født. Jeg spurgte ind til det, og hun lød som om, at det var fuldstændig uretfærdigt mod hende, at hendes kat skulle have killinger - det havde hun da hverken plads eller tid til. Seriøst, dame, så få da kræet neutraliseret - eller brug p-piller! Det var godt nok strenge at høre på... for h*lvede da...
Den 5. blev sat af på gården, jeg før havde min hest stående på, at en mor og søn der skulle af med ham fra den ene dag til den anden. Men jeg kunne ikke helt klare, at de bare "efterlod" en 5 måneders ungkat/killing, der kun var vant til at være indendørs i lejlighed, i en frossen stald uden mulighed for at komme ind - og med al mulighed for bare at stikke af, for han vidste jo ikke, at der skulle han da blive. Så han kom med hjem...
Alle mine er neutraliserede og øremærkede.
At katten skulle "have godt af" at blive mor, det kan jeg heller ikke helt se. Men hvis det er fordi, folk synes, det er sjovt at have små killinger - hvilket jeg godt kan forstå - så kan langt de fleste blive plejefamilie for et hold mislinger fra internat, som jeg gjorde det. Og vil man efterfølgende adoptere en eller flere, så vil de være neutraliserede, når man får dem. Det er en god vej at gå.
Billede af mine 4 hittemissere fra internat.
mar 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 10
killinger